Me olemme käyneet Tardisissa!!!!!

(Syvää kunnioittavaa hiljaisuutta)

Tardis!!! Doctor Who Experience. Ajassa ja avaruudessa matkailu on nyt sitten tehnyt sen ettemme voi olla ihan varmoja ollaanko myöhästytty kotilennosta vai onko siihen aikaa esim. vuosia.... Pitää odotella ja katsoa mihin aikakauteen ja ulottuvuuteen palaamme.

Cardiffkin oli lysti paikka. Oudosti kaupat meni kiinni kuudenmaissa. Ei sillä että me mitään shoppailua oltais kaivattu, mutta kuitenkin. Kaikki kyltit ja ohjeet on kahdella kielellä, englanniksi ja walesiksi. Erinomaisen kummallisia sanoja. Yksi tavoite saavutettiin kun illantullen mentiin pubiin, jonka nimeä emme osaa lausua: Owain Glyndwr. Tarjolla kyseisessä pubissa oli erilaisia oluita, kuten Arin suosikkia Cwrw Gorslas, joka sittemmin sai nimekseen "the beer with lots of consonants", jalkapalloa useammasta telkasta, nuorten esittämää  musiikkia, hyvää ruokaa ja taas loistavaa palvelua. Kun alkoi väsyttää ja lähdettiin kohti hotellia niin huomattiin, että Cardiffin nuoriso juhlii torstaisin. Meiän hotellin ravintola oli hiljainen ja viereinen yökerho suljettu eli me saatiin nukkua rauhassa. Ja kyllä uni maittoi!! Heräsin kahdeksalta eli kymmeneltä suomen aikaa ja ihan paniikissa että nyt on nukuttu koko päivä eikä enää kerkee mitään ja kaikkea kauheeta, kunnes tajusin että on ihan aikainen aamu vielä.
Mun kauan ja hyvin palvelleesta matkalaukusta hajosi eilen se vetokahvahommeli eli kahva ei enää nouse, riemullista. Pakkasin siis kaiken painavan Arin laukkuun ja kaiken kevyen omaani, koska sitä joudutaan joko kantamaan tai retuuttamaan semmosesta hihnasta. Huoh! Onneksi aurinko löysi tiensä pilvien välistä ja sateet katosi. Sortsi- ja sandaalikelit palasivat, juhuu!!!! Käytiin aamiaisella, tällä kertaa perinteinen Cornish Pastry ja hyvää oli. Kuskattiin kassit Tourist Infon lokerikkoon hoitoon ja hypättiin Kiertoajelubussiin. Tällä kyseisellä reissulla pääsimme Tardikseenkin. BBC:n studiot sijaitsee Cardiffissa ja Cardiff on yksi merkittävimmistä Dr Whon tapahtumapaikoista, joten luonnollisesti myös näyttely on siellä, oivallista, kuten jo sanoinkin. Ajeltiin kiertoajelu loppuun ja haettiin lounaspaikka wifillä. Paikka oli täynnä lapsia ja muita kailottajia, ruoka ei ollu kummoistakaan, mutta nettiyhteys oli nopea. Siinä ruokailun yhteydessä koitin varata hotellia Plymouthista - ei onnistunut, Torquaysta - ei onnistunut tai varmaan olis onnistunut jos halus maksaa mansikoita tai matkustaa kaks-kolkyt kilsaa keskustaan. Muutettiin suunnitelmaa ja varattiinkin hotelli Portsmouthin läheltä ja sinne ollaan matkalla nyt. Juna on tupaten täynnä, mutta toivottavasti tyhjenee pikkuhiljaa. Perillä ollaan senverran myöhään, ettei enää tänään lähdetä kaupunkiin tutustumaan, vaan jätetään se huomiselle. Tällä hetkellä on suunnitelmana jatkaa kohti Brightonia ja sieltä takaisin Lontooseen, mutta eihän sitä koskaan tiedä....

Lupaan laittaa kuvia....ehkä huomenna....